همشهری آنلاین: آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعه گفت: نداشتن رهبری آگاه و شجاع دلیل شکست و انحراف انقلاب‌های اخیر کشورهای مسلمان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی در جمع مردم شهرستان اسلامشهر گفت: به یقین اگر این کشورها رهبری آگاه همچون حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب داشتند، استکبار موفق نمی‌شد قیام‌های آنان را مصادره و منحرف کند.

وی افزود: مردم و رهبری مهمترین عناصر نظام و انقلاب هستند و در این میان، رهبری نقش پر رنگ‌تری دارد چرا که دلیل شکست بسیاری از انقلاب‌های کشورهایی چون تونس، یمن و بحرین، نداشتن رهبر دینی بوده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، اسلام، ولایت و مردم را سه رکن مهم نظام و حکومت اسلامی دانست و از بصیرت و حماسه‌آفرینی ملت ایران در عرصه‌های مختلف دفاع از ارزش‌ها و نظام تجلیل کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مسلمانان برای حفظ عزت و اقتدار خود باید از جهت ابزار نظامی و روحیه جهادی، در سطح بالایی باشند، تاکید کرد: سلطه‌پذیری در دین مبین اسلام نهی شده و مسلمانان باید همواره عزیز و قوی باشند.

وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از نهضت پیامبر اسلام (ص) و مکتب اهل بیت (ع) و قیام عاشورا دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل توانست در مقابل قدرت‌های شرق و غرب جهان بایستد و نظامی مستقل ایجاد کند.

کد خبر 246330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز